Vaikka huono sää vei tänä vuonna yleisön Malmin lentoaseman ilmailunäytökseltä, koko lentonäytösohjelma vedettiin komeasti läpi. Kaksipäiväiseen tapahtumaan saapui lauantaina vain noin viisituhatta kävijää, mutta kun sunnuntaina aurinko alkoi puolenpäivän jälkeen paistaa, lipunmyyntipisteet ruuhkautuivat ja tapahtuman kävijämäärä nousi yhteensä 20000:een.
Normaalisti Helsinki-Malmin lentoaseman ilmailunäytökset keräävät 40000–70000 hengen yleisön.
Näytöksen kohokohtia molempina päivinä olivat Suomen ilmavoimien F-18 Hornet -monitoimihävittäjän esitys ja liettualaisen taitolentäjäveteraani Jurgis Kairysin (kuvassa nousussa lentokentän pinnasta ylösalaisin) hurjapäiset temput tehokkaalla potkurikoneellaan.
Malmin lentoasema on lakkautusuhan alla siitä huolimatta, että se on maan toiseksi vilkkain lentokenttä lentokoneiden operointimäärällä mitattuna ja koko alueella on valtakunnallisesti merkittävän rakennetun kulttuuriympäristön merkintä. Helsingin kaupunki valmistelee omistamansa maa-alueen kaavoittamista asuntokäyttöön. Useat tiedotusvälineet spekuloivat ennalta, että lentonäytös saattaa jäädä kentän viimeiseksi.
Ilmailunäytöksen aikaan julkistettiin kuitenkin kansalaisaloite, että Malmin lentoasemasta säädettäisiin lailla. Lex Malmiksi nimetty aloite oli maanantai-iltaan mennessä eli muutamassa päivässä kerännyt jo yli 10000 allekirjoitusta. Aloite etenee eduskuntaan, kun sillä on 50000 allekirjoitusta.
Helsingin kaupunginvaltuusto torjui aiemmin tänä vuonna kuntalaisaloitteen, jolla yli 13000 helsinkiläistä toivoi Malmin lentokentän säilyttämistä ilmailukäytössä.
DC-yhdistyksen ylläpitämä DC-3-matkustajalentokone (valmistusvuosi 1942) kävi ilmailunäytöksestä Helsingin taivaalla neljän taitolentokoneen kunniasaattueessa ja näkyi samaan aikaan järjestetyn Flow Festivalin konserttien yleisölle. Jo perjantai-iltana taitolento-osasto piirsi Iggy Popin konsertin aikaan savuympyröitä taivaalle. Lennoista ei aiheutunut meluhaittaa konserteille, vaan koneet saivat osakseen ihailua.